islamda bosanma hukmu
Islamda bosanma hukmu
( Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda, onları, iddetlerini gozeterek boşayın ve iddeti sayın; Rabbiniz olan Allah'tan sakının; onları, apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana evlerinden çıkarmayın, onlar da çıkmasınlar. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır. Allah'ın sınırlarını kim aşarsa, şüphesiz, kendine yazık etmiş olur. Bilmezsin, olur ki, Allah bunun ardından bir hal meydana getirir. ) talak 1
sizlere bosnamanin hak olan aciklamasini getirecegim yuce allahin hakkinda gercegin ve hakkin disinda hic bir sey soylemiyecegim.
Ey islam toplulugu yuce allahin sizlere emri vardir eger kadinlari bosarsaniz bosanma hasil olmayacaktir ta ki iddet bitmezse , oda bosananlara hamilelikve kocasi olme haric uc aydir. Bu muddet dahilinde yani iddet dahilinde kadin kocasinin nikahi altindadir , uc defa degilde eger bin defa bossun demisse bile. ayrilmadan bosanma hasil olmaz. Ayrilmada olmaz taki iddet zamani dolmazsa. Oda uc aydir bu zarfin icinde kadin kocasinin evinde kalacak yani onun esidir hanimidir taki iddet bitene kadar , iddet ise hamile ve gebe olmayan kadinlara uc aydir . yani onun helalidir . eger bu zarfin icinde kadin ve erkek pisman olup anlasirlarsa iddet bitmeden once o zaman talak hasil olmaz , yani bosnma olmaz. Talak hasil olmaz taki uc ay dolmazsa gebe olmayan kadinlar icin , dort ay on gun kocalari olenler icin, ve hamileler icinse cocugu kurana kadar. Bu zarfin icinde kadinlara kocalarinin evinde kalmalari helaldir.
Bu muddetin icinde eger pisman olup kucaklasip munasebete girerlerse bosanma ibtal olur.
( Ey Peygamber! Kadınları boşayacağınızda, onları, iddetlerini gozeterek boşayın ve iddeti sayın; Rabbiniz olan Allah'tan sakının; onları, apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana evlerinden çıkarmayın, onlar da çıkmasınlar. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır. Allah'ın sınırlarını kim aşarsa, şüphesiz, kendine yazık etmiş olur. Bilmezsin, olur ki, Allah bunun ardından bir hal meydana getirir. ) talak 1
kadinlarin evlerinde kalmalarinin hikmeti sudur ki belki kocasi bu uc ay icinde pisman olur yada kadin pisman olur bosanmadan vazgecip , baristiktan sonra kucaklasirlar . aralarindaki sevgi eskiden daha guclu olur. Birde kadin kocasinin evinden cikmamasi lazim . olabilir ailesinin evine gider onlarda gururlari kendilerine gunah isletir . aralarinda anlassalar bile onu kocasina geri vermezler . o yuzden yuce allahin emri sizlere vardir ki onlari evlerinden cikartmayin. .
( apaçık bir hayasızlık yapmaları hali bir yana evlerinden çıkarmayın, onlar da çıkmasınlar. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır. Allah'ın sınırlarını kim aşarsa, şüphesiz, kendine yazık etmiş olur. Bilmezsin, olur ki, Allah bunun ardından bir hal meydana getirir. ) talak 1
evden cikmamasi ve orda kalmasinin hikmeti iste bosanmadan pisman olup vazgecmeleridir. iddet zamani dolmadan , kucaklasip birlesirlerse ozaman bosanmak hasil olmaz .
arilmak hasil olmadan bosanmak hasil olmaz . ayrimada hasil olmaz taki iddet bitene kadar . allahin sariiatinda bunlar olmadan bosanmak kesinlikle olmaz , sayilmaz .
ey iman edenler iddet bitmeden, ister agiz ile uc defa degilde bin defa erkek kadina sen bos”sun derse asla ve asla bosanmak hasil olmaz .
ama iddet zamani uc ay biterse uzerinden bir gun bile gecerse , eger kucaklasip bir araya gelmezlerse o zaman bir talak hasil olup bu bir sayilacak . erkek uc defa degil bin defa kadini bosarsa bile talak hasil olmaz bu agiz ile uc talak bidattir yuce allah bunu kitabinda asla indirmemistir .
iddet bitip kadin baba evine dondukten sonra erkek pisman olup onu geri almak isterse o zaman kadini veli emrinden yada elinde bulunan akid nikahi sahibi kisiden istiyecektir. Yeni bir akid yeni bir nikah ile bu kadini istiyecektir. Kadinin aylesi buna karsi gelmemelidirler engel olmamalidir eger kadinda kocasina geri donmek istiyorsa . kadin razi olduktan sonra kocasi onu almasinda daha vazla hak sahibidir.
(Kadınları boşadığınızda, müddetleri sona ermişse, kocaları ile birbirleriyle güzellikle anlaşmışlarsa evlenmelerine engel olmayın. ) bakara 232
akid olmazsa evlilik olmaz , oda kadinin veli emrinden yeni bir akid ile olacaktir. Kadinin veli emri izni olmadan nikah olmaz . kadin veli emrinden iki defa akid ile istenecektir. Nasil iki defa bosanma oluyorsa iki defa akid ile nikahlanacak. Evlilik akid ile , bosanmak ise iddet bitince olacaktir.
Eger kadini iddet saymakla beraber ucunce defa bosarsa , ucuncu talakin iddeti tam 90 gun bittikten sonra artik bu kadini geri alma hakki olmaz ta ki kadin baska biri ile nikahlanip bosanana kadar . o zaman okadini geri almasi icin kadin baska bir erkek ile nikahlanip sonra bosanacak , yeni kocasiyla bile bosaninca yine iddet sayilacak bu iddet bitince kadin evine donup isterse eski kocasiyla tekrar evlenir.
Simdi islam alimlerinden biri sora bilir yuce allah kuranda buyurmaktadir
(Boşanma iki defadır. Ya iyilikle tutma ya da iyilik yaparak bırakmadır.) bakara 229
cevabim tabiki evet iki defadir olacak . burda ben islam alimlerinden bir soru sorarasam : peki kadini kocasi ucuncu defa bosuyorsa o zaman iddet sayilacak midir , yoksa hemen onu istediginiz kisiyle nikhalandiracak misiniz ??? cevabiniz ise tabiki evet uc ay iddet sayilacak olacaktir. Peki baska bir soru : 90 gun bitmeden o kadini kocasinin evinden alma hakkiniz var midir ??? cevabiniz ise bellidir hayir uc ay bitmeden onu kocasinin evinden cikarmak haram kilinmistir ama 90 gunun aksami gunes battiktan sonra artik kadin kocasinin evinden cikarilacak. Bu uc bosamadan sonra kocasi isterse bile o kadini geri alamaz taki kadin baska biri ile evlenip bosanmazsa .
kadinlara karsi allahtan korkun ey iman edenler taki iflah olasiniz . gor muyor musunuz ne kadar zalimsiniz . nice nice nice yuvalari yiktiniz nice aileler yok ettiniz .
bir kadin ile evlenseniz onunla temasa girmeden bosarsaniz o bosanmada iddet yoktur . onu guzelce Sali verin ve onu memnun edin.
(Ey inananlar! Mümin kadınlarla nikahlanıp, onları, temasta bulunmadan boşadığınızda, artık onlar için size iddet saymaya lüzum yoktur. Kendilerine bağışta bulunarak onları güzellikle serbest bırakın. ) ahzab 49
kadina farz olan mihrin yarisini verme sartiyla , ama eger kadin erkegi af ederse yada veli emri erkegi af ederse o zaman sorun yoktur . ama yine yuce allah erkegi af etmenizi takvaya daha yakin oldugunu hatirlatmaktadir cunku erkek ona el surmemistir . boylece erkegin evinden ciktiktan sonra hemen evlenebilir. Kadin uzerine her hangi bir iddet sayma olayi yoktur.
(Eğer onlara mehir biçer de el sürmeden onları boşarsanız, kendileri veya nikah akdi elinde olan erkeğin bağışlaması hali müstesna biçtiğinizin yarısını verin, bağışlamanız Allah'tan sakınmaya daha uygundur. ) bakara 237
ey islam ummeti ben sizi islam alimleri uzerine sahid tutuyorum , her kim ki imam mehdinin evlilik ve bosanma sariatina karsi cikiyorsa ki bu mohammed s.a.v limin sariatidir. Sessiz kalmamasi lazim gelsinler allahin kitabini hakem olarak gosterelim . eger ben muhkam kitabin ayetleri ile onlarin uzerine ustunluk gostermezsem ,
ya benim verdigim hukmu iclerinde bir sikinti bulmadan kabul edip teslim olacaklar , yada bu kitabin ayreterine kufu edecekler. Eger islam alemleri gelipte evlilik ve bosanma konusunda allahin kitabi ile , imam nasir yemaninin yasalarinin allahin kitabina muhalif oldugunu gosterirlerse o zaman benim yandaslarimin beni hemen terketmeleri lazim benim pesimden gelmemeleri lazim cunku ben evlilik ve bosanma konusunda allahin kitabina ters bir fetva vermis oluyorum.
Ama eger allahin kitabinda benim verdigim hukmun hak oldugunu gorupte hakka itiraf etmiyorlarsa kadinlara zulum etmekte devam ediyorlarsa ister bunlar islam istertevrat yada incil ehli olsunlar , onlari allahin siddetinden ikaz ediyorum .
[/Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler, işte onlar kafirlerdir. ) maide 44
(Allah'ın indirdiği ile hükmetmeyenler, işte onlar zalimlerdir. ) maide 45
(Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmezse işte onlar fâsıklardır. ) maide 47
ey insanlar eger allahin hak olan hukmunu uygularsaniz islam aleminde bosanma orani yuzde 95 azalacaktir bana tabi olun ta ki sizlere marhamet edilsin .
salat ve selam allahin elcilerine , hamd ve sena alemlerin rabbine olsun .
" أعوذ بك ربي أن أرضى حتى ترضى "