Imam mehdinin bagirisi butun muftiler , alimler ve camideki hocalara

Hamd ve sena ummi olan dedem mohamedes.a.v ve ehli beytine ve allah yolunda butun yardimcilara .
Ey imami mehdinin zuhurundan onceki yardimcilari Allahin selami uzerinize olsun , bu dakikaya kadar imam mehdi size ve butun insanlara tavsiyesi sudur ki , koru korune hic bir alim , mufti , hocaya tabi olmayin. her ne kadarda onlarin allahin dininda haktan baska bir sey soylemiyeceklerine guveniyorsaniz .
Hic bir zaman yuce alla kendisine cagiran kisilerin delilini guven , elindeki tesbih , uzun sakali , agzindan dusmedigi zikir yada yuzunun nurlu olusu ve sakalinguzel olmasini delil kilmamistir. Allahin dini hic bir zaman gorunus uzere kurulmamistir. Allaha cagiris , dini aciklama onun tarafindan verilen basiret ilmi uzerine kurulmustur .

De ki: «Benim yolum budur; ben ve bana uyanlar bilerek ( basiret uzere ) insanları Allah'a çağırırız. Allah'ı noksan sıfatlardan tenzih ederim. Ben asla Allah'a eş koşanlardan değilim. ) yusuf 108
Ey allahin yolundaki ilim talipleri ey minberdeki hocalar onlar ki allahin yolunda ilim elde edilmek istiyorlar. Ki yuce allah bu tur insanlarin kesinlikle olmalarina isaret ediyor.
( Müminlerin hepsinin toptan sefere çıkmaları doğru değildir. Onların her kesiminde bir gurup dinde (dinî ilimlerde) geniş bilgi elde etmek ve kavimleri (savaştan) dondüklerinde onları ikaz etmek için geride kalmalıdır. Umulur ki sakınırlar. ) tevbe 122
yuce allahin sizlere emri vardir , sizi allahin dininde ogreten kisilere koru korune tabii olmayin . cunku eger batil ilim elde ederseniz o ilimle kavminize donerseniz , onlarin yolunu isiklandiracaginiza onlara karanlik uzerine karanlik vereceksiniz. Korluklerine daha fazla korluk sapikliklarini cogaltacaksiniz . birde kiyamet gunu size tabi olanlarin vebalini gunahlarini yukleneceksiniz.
(Boylece kıyamet günü kendi günahlarını tam olarak, bilmeden saptırdıkları kimselerin günahlarını kısmen yüklenirler. Dikkat edin, yüklendikleri yük ne kotüdür! ) nahl 25
bir alimin yanlisi butun bir ummetin sapmasina neden olmaktadir. O yuzden ey ilim talebeleri allahtan korkun . ama allahin yolunda basiret uzere ilme dayanarak subhesiz ilimle insanlara yol gosterenler ise onlarin ucreti hemde onlara tabi olanlarin sevabini allahin katinda kazanacaklar . birde yuce allah onlari ikram edilen kullardan kilacak.

Birileri diyebilir ki bizim kurdugumuz din temelleri o kisilerden alinmistir ki onlarin guvenli ve sadik oldiuklarini bize bildirmislerdir . onlar sadik ve guvenli kisilerdir . ben ise onlara diyorum : eger ilmi delilleri yoksa , guvenin hic bir faydasi yoktur .

( De ki: «Sozünüz doğru ise delillerinizi getirin . ) bakara 111

yuce allah ise soyle buyurmaktadir

(De ki: Haydi delillerinizi getirin! İşte benimle beraber olanların Kitab'ı ve benden oncekilerin Kitab'ı da budur . Hayır; onların çoğu gerçeği bilmez de yüz çevirirler. ) enbiya 24
koru korune tabi olanlardan biri diye bilir ki : biz dinimizi guven sahibi ravilerden aliyoruz onlar ki , haklarinda sadik ve guvenli olduklarini biliyoruz . o yuzden diyoruz ki bize gelen tefsir ve hadisler guvenli ve yalan soylemeyen insanlarin tarafindan gelmistir . bizlerde onlarin yollarindan gdiyoruz ve insanlara onlarin resulullahtan aldiklari ilmileri acikliyoruz .

Imami mehdi nasir muhammed yemani ise bunun cevabini fetvayi tekrarliyarak , ilim almanin delili guven uzerine kurulmamistir . sizin onlara guveniniz sizlere allahin katinda hic bir fayda vermiyecektir . onalar sizin gunahlarini , sizlerse , size tabi olanlarin gunahlarini kiyamet gunune kadar yukleneceksiniz .

Alimlerden biri sozumu kesip diyebilir : ey nasir muhammed bizi korkutmayin . yanlis fetva vermenin korkusundan allahin dininde fetva vermekten bizi cekindirme .
Madem ki diyorsun yuce allah dininde tabi olmayi guven uzerine kurmamis ise o zaman selefi salih kisilere uymamizi hangi temeller uzerine kurmustur ??

Iste imam nasir muhammed yemani ise onlara soyle cevap vermektedir : yuce allah sizlere emridir onlara tabi olmaniz , allah tarafindan onlara verilen ilimlerle olacaktir . o ilim ki suphe birakmaz ve akil mantiga uyacaktir. Hic suphe olmadan onun allah tarafindan geldigine akil teslim olacaktir. Cunku dusunen akil allaha cagiran kisilerin ilmini dusundugunde gorecek ki bu ilim allah tarafindan verilmistir . allah tarafindan verilen ilim ve akil asla ihtilafta bulunmaz .
Birde akil yanlizca yeterli degildir eger allah tarafindan verilen ilim ikna edici degilse , cunku ilmi deliller eger allah tarafindan verilmemisse o zaman goreceksiniz ki akliniz onunla uyusmayacaktir birde kalbiniz mutmain olmayacaktir . hemde allahtan degilde iftira edilmis ise celiskili ve supheli olacaktir .
O yuzden allaha cagiran kisinin ilmini dusnmekle yukumlusunuz . dusunmelisiniz onun ilmiyle akliniz uyusuyor mu , kalbiniz mutmain midir ????
Eger allahin hakkinda bilmedikerini soyleyen kisiler , sizleri saptiriyorsa yuce allah sizlere aklinizdan sorumlu tutacaktir , dusunmeden nasil tabi oldunuz diye sizlere soracaktir .

(Bilmediğin şeyin ardına düşme; doğrusu kulak, goz ve kalp, bunların hepsi o şeyden sorumlu olur ) isra 36

ummetlerin sapmalari koru korune atalarin getirdigine tabi olmalaridir . dusunmeden onlara tabi olduklari icin yoldan sapmislardir .

( Yoksa onlara daha once bir kitap verdik de ona mı bağlanıyorlar? Hayır; «Doğrusu Biz babalarımızı bir din üzerinde bulduk, biz de onların izlerinden gitmekteyiz» derler. Senden once, herhangi bir şehre gonderdiğimiz uyarıcıya, şımarık varlıklıları sadece: «Doğrusu babalarımızı bir din üzerinde bulduk, biz de onların izlerini izlemekteyiz» dediler. Gonderilen uyarıcı: «Eğer size, babalarınızı üzerinde bulduğunuz dinden daha doğrusunu getirmiş isem de mi bana uymazsınız?» dedi. Onlar: «Doğrusu sizinle gonderilen şeyi inkar ediyoruz» dediler. Biz de onlardan oç aldık. Yalancıların sonunun nasıl olduğuna bir bak! ) zuhruf 21-25

birileri sorabilir : peki eski ummetlerin neden sapiklik icinde olduklarini biliyorlar miydi?
Imam nasir cevab vererek : evet eski ummetlerin sapikliklarinin gecmisteki atalarini dusunmeden takip etmelerini acikca soyluyorlardi . iki ilimin arasinda olcmek icin akillarini kullanmiyorlardi .
(İbrahim, babasına ve milletine: «Bu tapınıp durduğunuz heykeller nedir?» demişti . Dediler ki: Biz, babalarımızı bunlara tapar kimseler bulduk. Doğrusu, siz de, babalarınız da açık bir sapıklık içindesiniz, dedi. Dediler ki: Bize gerçeği mi getirdin, yoksa sen oyunbazlardan biri misin? Hayır, dedi, sizin Rabbiniz, yarattığı göklerin ve yerin de Rabbidir ve ben buna şahitlik edenlerdenim. ) enbia 53-56

o milletlerin icindeki soz sahibi kimseler ve icindeki birileri milletlerini allaha cagiranlardan ikaz ediyorlardi onlara uymamalarini soyluyorlardi .

(İçlerinden kendilerine uyarıcı bir peygamber geldiğine şaştılar da kafirler: «Bu bir sihirbaz, yaman bir yalancı . İlâhları hep bir ilâh mı kılmış? Bu cidden şaşılacak bir şey: çok tuhaf .
İçlerinden o hey'et de fırladı şoyle: ilâhlarınız üzerinde sabr-u sebat edin, bu cidden arzu olunur bir şey, bir murad . Biz bunu diğer millette işitmedik, bu bir uydurmadır mutlak . O zikr aramızdan ona mı indirilmiş? doğrusu onlar benim zikrimden bir kuşkulu şekk içindeler, doğrusu henüz azâbımı tatmadılar . ) sad 4 - 8


O Gucsuz kisiler ki buyuklere tabi olmuslar onlari dinliyerek elcilere karsi cikmislar , kiyamet gununde onlardan hic bir yardim elde edememisler .

(İnsanların hepsi Allah'ın huzuruna çıkarlar; güçsüzler, büyüklük taslayanlara: «Doğrusu biz size uymuştuk, Allah'ın azabından bizi koruyabilecek misiniz?» derler. Cevap olarak: «Allah bizi doğru yola eriştirseydi biz de sizi eriştirirdik. Artık sızlansak da sabretsek de birdir, çünkü kaçacak yerimiz yoktur» derler. ) ibrahim 21

sonra bu kisiler kiyamet gunu akillarini kullanmadiklari icin cehenneme girdiklerini dile getirerek itiraf ediyorlar .

(Rablerini inkar eden kimseler için cehennem azabı vardır. Ne kotü bir donüştür! . Oraya atıldıkları zaman, onun kaynarken çıkardığı uğultuyu işitirler. Nerede ise ofkesinden paralanacak! İçine her bir topluluğun atılmasında, bekçileri onlara: «Size bir uyarıcı gelmemiş miydi?» diye sorarlar. Onlar: «Evet; doğrusu bize bir uyarıcı geldi, fakat biz yalanladık ve Allah hiçbir şey indirmemiştir, siz büyük bir sapıklık içindesiniz demiştik» derler . Ve: Şayet kulak vermiş veya aklımızı kullanmış olsaydık, (şimdi) şu alevli cehennemin mahkûmları arasında olmazdık! diye ilâve ederler. ) mulk 6-10

oyleyse ey allahin yolundaki sevgili kardeslerim yoldan sapmanin sebei ise akillarinizi kullanmayip dusunmemektir.
Sizleri sahid ve yuce allahi sahid tutuyorum ki allah sahid olmaya yeterlidir . ben imam nasir muhammed alemlerin rabbi olan yuce allah tarafindan verilen ilimlerle sizinle tartismaya emir olundum .
Yuce allahin benimle sizin aranizda akillarinizi sahid kilmistir . eger nasir muhammed yemanin ilmi ile gecmisteki alimlerin ilmini tartarsaniz o alimler ki cognun allahin hakkinda bilmediklerini soyluyorlar , goreceksiniz ki aklinizin benimle sizin aranizda hak ile sahidlik edecektir. Ve hakkin suphesiz bir sekilde imam nasirla oldugunu soyleyecektir. Ve bu konuda sizlerle iddiaya girecegim. Simdi sizlere bir ornek vereyim .

( Biz, bir âyetin hükmünü yürürlükten kaldırır veya onu (ertelersek) mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir. ) bakara 106

simdi sizlere sizden onceki alimlerin aciklamasini getirecegim onlar ki bazilari haric allahin hakkinda bilmediklerini soyluyorlar :


ibn abi talha , ibni abbastan ( ma nansah , her hangi bir ayeti degistirsek )
ibin cureyic , mucahid,ten ( ma nansah , sildigimiz ayet )
ibin abi necih , mucahid,ten ( yazisini birakip hukmunu sildigimiz ayet )
ata dedi ki ( ma nansah , yani terk ettigimiz ayet )
ibni abi hatem ( biraktigimiz yani muhammed s.a.v lime inmeyen ayet )
sedi ( ma nansah min aye , kabiz ettigimiz ayet )
ibin ebi hatem ( kaldirilmasi , zina eden yasli kadin yasli erkegi taslayin )


simdi ise imam mehdi nasir muhammedin aciklamasini getirecegim ki o asla allahin hakkinda zan ile konusmaz cunku zan hakkin karsisinda hic bir sey ifade etmez .

( Biz, bir âyeti kopyalayip veya onu (ertelersek) mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir. ) bakara 106

ma nansah min ayetin anlamini anlamak icin arabca diline donmemiz lazim , neshin anlami kopyalamaktir .
(Kendilerine apaçık anlatabilsin diye, her peygamberi kendi milletinin diliyle gonderdik. Allah dilediğini saptırır ve dilediğini de doğru yola eriştirir; güçlü olan, Hakim olan O'dur.) ibrahim 4

madem ki muhammed arab biri idi boylece arabca diline geri donmeliyiz, nashin anlamini ne oldugunu cikartmak icin o kelimeyi arastirmaliyiz .
fusha arabcada kesinlikle kimse ayrima dusmez ki nashin anlami ( nasih bir seyi kopyalamak tipa tip bir nusha almak ) . bu kelimenin anlamini cikartmak icin imam nasir sadece arabca diline bas vurmamaktadir belki muhkam olan kitab kurani kerime geri donmektedir. Kuranin disinda arabca dili bile tahrife ugradi .
madem ki bir kopya almak anlaminda ise oyleyse bakalim bunu destekleyen ayet var midir??
( Fakat o şanlı bir Kur'andır . Levh-i Mahfuz'dadır. ) buruc 21-22oyleyse kuran bir nushadir diger bir kitaptan aliniyor oda lavhi mahvuzdan , peki bakalim o ana kitap nerdedir kik uran ondan aliniyor ?? cevabini kuranda gorursunuz : ¨

(Doğrusu, Biz onu Arapça olarak okunacak bir Kur'an yaptık ki akıl erdiresiniz. Şüphesiz o, Bizim katımızda Ana Kitap'ta mevcut, yüce ve hikmet dolu bir Kitap'dır. ) zuhruf 3-4

peki bu kuran resulullaha tumu bir defada kopyalanip o sekilde mi indi ?

(İnkar edenler: «Kuran ona bir defada indirilmeliydi» derler. Oysa Biz onu boylece senin kalbine yerleştirmek için azar azar indirir ve onu ağır ağır okuruz.) furkan 32

burda tertilin anlami ayet ayet , azar azar indirmektir.
Simdi ( ma nansah min ayetin ) beyanina gelecegiz. Yani her hangi bir ayeti ana kitaptan kopyaliyorsak , taki cebaril resulullah muhammede getirsin, tipa tip lavhi mahvuzdaki nushasi gibidir. Yani ordan alinip cebrailin agziyla resulullaha getiriliyor.

( au nunsiha ) yani ertelersek , yani muhkam ayeti geciktirecek, onun yerine bir muddet gecici bir ayet getirilecek. Ama bu gecici ayet degisebilir.

(mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz ) bu ikinci ayet birinci ayetin yerine gelecek , ilk ayet kitapta kalacak ama hukmu iptal olunacak cunku ikinci ayet devamli huku gecen ayet olur .

( Bir ayetin yerini başka bir ayetle değiştirdiğimizde, ki Allah ne indirdiğini gayet iyi bilir onlar, «Sen sadece uyduruyorsun» derler. Hayır, oyle değildir, ama onların çoğu bunu bilmezler. ) nahl 101

her zaman gelen bedel ayet onceki ayetin hukmunu iptal edecek.

(Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar namaza yaklaşmayın. ) nisa 43
sonra bunun yerine tahrim ayeti geldi ickinin yapilmasini ,satilmasini ve icilmesini haram kildi ondan kacinin taguta ibadet etmekten nasil kaciyorsaniz.
( Ictinab ) en agir tahrimdir.
( Ey İnananlar! İçki, kumar, putlar ve fal okları şüphesiz şeytan işi pisliklerdir, bunlardan kaçının ki saadete eresiniz. Şeytan şüphesiz içki ve kumar yüzünden aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan, namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçersiniz değil mi? ) maide 90-91

allahin hakkinda bilmediklerini soyleyen biri sora bilir burda sakinin anlami haram degildir . ona soracagim peki ya tagut ve puta tapanlarin hukmu nedir haram degil midir?
O zaman cevap verir der ki belki bu sirktir . ozaman biz sizlere deriz ki bu ictinab haramlarin en agir seklidir .
( Tağuttan, ona kulluk etmekten kaçınıp da tam gonülle Allah'a yonelenlere gelince, müjde onlaradır. Haydi müjde ver kullanma, ) zumer 17
ikinci ayet ile huku yok edilen bir ayetin yazisi kuranda kalacak ama son geldigi ayetin hukmu ilkin hukmunu iptal ettirecek . bu ayetlre mubdelat ayeti denilir. Yeni gelen ayete ise bedel ayeti denilmektedir. Nasih ve mansuh yerine bedel ve mubdel soylenir. Sizin adlandirdiginiz Nasih ile mansuh allah tarafindan hic bir zaman indirilmemistir . cunku nasih kuranda lavhi mahvuzdan tipa tip bir nusha almak demektir. Hic mi dusunmezmisiniz ????

simdi gelecegiz ( veya benzerini getiririz ) aciklamasina gelecegiz :

( Biz, bir âyeti kopyalayip veya onu (ertelersek) mutlaka daha iyisini veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir. ) bakara 106

burda onceki ayete yeni hukum getirilecek ayni konu uzerinde olacak ama ilk ayetin hukmu ortadan kalkmiyacak belki ikisininde hukmu mevcut olacak. Yuce allah o eski hukmu kolaylastirmak icin yeni bir hukum daha ekliyecek. Bu tur hukumler her zaman agirdan hafiflastirmak icin getirildi.

(Ey Peygamber! Müminleri savaşa teşvik et. Eğer sizden sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüze (kâfire) galip gelirler. Eğer sizden yüz kişi olursa, kâfir olanlardan bin kişiye galip gelirler. Cünkü onlar anlamayan bir topluluktur. ) enfal 65

sonradan fazla bir ayet indirildi hukmu hafiflastirmak icin , cunku bazilarin yakini zayif idi .

(Şimdi Allah, yükünüzü hafifletti; sizde zayıflık olduğunu bildi. O halde sizden sabırlı yüz kişi bulunursa, (onlardan) ikiyüz kişiye galip gelir. Ve eğer sizden bin kişi olursa, Allah'ın izniyle (onlardan) ikibin kişiye galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.) enfal 66

dedigimiz gibi yeni ayet ayni mevzuda oluyor yeni hukumu ile hafiflastirmak icindir.
Her zamanda agir hukumdan hafif hukumuda aciklamaktir.

(Ey inananlar! Peygamberle hususi olarak konuşacağınızda, bu konuşmanızdan once fakirlere sadaka veriniz; bu, sizin daha iyi ve daha temiz olmanız içindir. Eğer sadaka verecek bir şey bulamazsanız üzülmeyiniz. Allah şüphesiz bağışlayandır, acıyandır. )mucadele 12

sonradan goreceksiniz ki yeni bir ayet inmistir fazla bir hukum getirmekle

(Hususi konuşmanızdan once sadaka vermekten ürktünüz mü ki bunu yerine getirmediniz? Ama Allah, tevbenizi kabul etmiştir. oyleyse namazı kılın, zekatı verin, Allah'a ve Peygamberine itaat edin. Allah, işlediklerinizden haberdardır. ) mucadele 13

ikinci ayetin ilk ayetin hukmunu sildirmek icin mi gelmistir ??? yoksa baska bir hukum getirmis hafiflasmak icin ikiside uygulanir ama aralarindaki fark seavp olacaktir.
Iste ( onun gibi ) kelimesinin anlami budur .