imam nasir mohammed yemani beklenen mehdinin evlilik ve bosanmak hakkindaki aciklamalari

Bisimlillahirrahamanirrahim salat ve selam ummi olan resulullaha , onun soyundan gelen temizlere ve butun salihlere kiyamet gunune kadar. [/COLOR]

(Babalarınızın evlendikleri kadınlarla evlenmeyin, geçmişte olanlar artık geçmiştir çünkü bu bir fuhuş ve igrenç bir şeydi, ne kotu yoldu , Sizlere, analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeşlerinizin kızları, kızkardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz kadınlarınızin yanınızda kalan üvey kızlarınız ki onlarla gerdeğe girmemişseniz size bir engel yoktur, oz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almak suretiyle evlenmek, -geçmişte olanlar artık geçmiştir- size haram kılındı. Doğrusu Allah bağışlar ve merhamet eder. Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. Maliki bulunduğunuz cariyeler müstesna, bunlar, Allah'ın üzerinize farz kıldığı hükümlerdir. Bunlardan başkasını, zinadan kaçınıp, iffetli olarak, mallarınızla istemeniz size helal kılındı. Onlardan faydalandığınıza mukabil, kararlaştırılmış olan mehirlerini verin; kararlaştırılandan başka, karşılıklı hoşnud olduğunuz hususda size bir sorumluluk yoktur. Allah Bilen'dir, Hakim'dir. ) nisa 22-24

sizlere hak olan aciklamayi getirecegim . allahin hakkinda hakkin disinda baska soz demiyecegim . hakka tabi olmak daha dogrudur hakkin disinda batildan baska yok.


(Babalarınızın evlendikleri kadınlarla evlenmeyin, geçmişte olanlar artık geçmiştir çünkü bu bir fuhuş ve igrenç bir şeydi ) bu ayette ise yuce allah ogulun babasinin gecmisteki hanimi ile evlenmesini yasak kilmistir . ister babasi hayatta olsun ister olmus olsun.

Ondan sonra yuce allah sizlere mahrem olan kadinlari acikladi o kadinlar ki onlarin evliligi yasaktir.

(Sizlere, analarınız, kızlarınız, kızkardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeşlerinizin kızları, kızkardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz kadınlarınızin yanınızda kalan üvey kızlarınız ki onlarla gerdeğe girmemişseniz size bir engel yoktur, oz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almak suretiyle evlenmek, -geçmişte olanlar artık geçmiştir- size haram kılındı , Doğrusu Allah bağışlar ve merhamet eder . Evli kadınlarla evlenmeniz de haram kılındı. ) nisa 23-24


yuce allah bunlarin disindaki kadinlarla evlenmenizi helal kildi ama evlilik sartiyla allahin sariatina gore iki , uc , dort ama adaletili olmaktan korkuyorsaniz bir tane yeterlidir. Haram olan kadinlardan sonra helal olanlar aciklandi .

(Bunlardan başkasını, zinadan kaçınıp, iffetli olarak, mallarınızla istemeniz size helal kılındı. ) nisa 24 yani allahin sariati uzere zzinadan kacinip ifettli bir sekilde evlenmek sartiyla karsisinda ucretlerini vererek evleniniz.

(hoşunuza giden başka kadınlarla iki, üç ve dorde kadar evlenebilirsiniz; şayet, aralarında adaletsizlik yapmaktan korkarsanız bir tane almalısınız veya sahip olduğunuz ile yetinmelisiniz. ) nisa 3

eger kadinla evlenirseniz faydalandiginizda onlara kendi haklari farz olan ucretlerini ve mihirlerini verin .

(O halde hangisiyle nikah ile münasebette bulundunuzsa mehirlerini kendilerine bir farz olarak verin. O mehri kesiştikten sonra aranızda bir değişiklik yapmak hususunda anlaşmanızda da size bir günah yoktur. Her zaman Allah hakkıyla bilen mutlak hüküm sahibidir. ) nisa 24

evlendikten sonra kendi aranizda anlasirsaniz ve kadin kendi hakkindan mihir konusunda yada hak konusunda bazilarindan vaz gecerse onu afyetle yeyin.

( Kadınlara mehirlerini comertçe verin, eğer ondan gonül hoşluğu ile size bir şey bağışlarlarsa onu afiyetle yiyin. ) nisa 4

eger kadin evlenmekten vaz gecerse kocasi ona girismeden once , burda kadinin butun haklari dusmustur erkegin verdigi butun mihir geri verilecek. Zaten kocasi ondan faydalanmadan ne hakla ucret alacak ??? . hele hele kendisi bosanmayi istemisse. Burda bosanmaya karsi , butun farz olan kadin haklari dusecek ve erkege geri verilecek .

Ama eger erkek kadinla munasebete girismeden once onu bosarsa , o zaman mihrin yarisi kadina verilecek cunku kadin bosanmayi istememistir erkek kendisi kadini bosamaktadir.

( Kendilerine mehir tayin ederek evlendiğiniz kadınları, temas etmeden boşarsanız, tayin ettiğiniz mehrin yarısı onların hakkıdır. Ancak kadınların vazgeçmesi veya nikâh bağı elinde bulunanın (velinin) vazgeçmesi hali müstesna, affetmeniz (mehirden vazgeçmeniz), takvâya daha uygundur. Aranızda iyilik ve ihsanı unutmayın. Şüphesiz Allah yapmakta olduklarınızı hakkıyla gorür. ) bakara 237

yuce allah bu tur kadinlara tayin edilen mihrin yarisini farz kilmistir . ama kadin kendisi isterse o hakki olan yarim payindan vazgece bilir yada kadinin veli emri elinde bulunan nikah akdi olan kimse. Burda yuce allah kadini ozgur kilmistir ister alir isterse geri verir . ayni zamanda yuce allah burda affetmeyi takvaya daha yakin oldugunuda aciklamistir cunku erkek temas etmemistir kadinla . burdaki yari hakkini yuce allah kadina vermesinin sebebi iki seydir birincisi erkege edeb vermek ikincisi ise bosanmayi azaltmak .

(affetmeniz (mehirden vazgeçmeniz), takvâya daha uygundur. Aranızda iyilik ve ihsanı unutmayın. Şüphesiz Allah yapmakta olduklarınızı hakkıyla gorür. ) bakara 237

ama eger erkek kadini kendiliginden bosarsa kadin ondan bosnmayi istemedigi halde , ozaman erkegin butun haklari duser , eger birine bir yuk altin vermisseniz bile ondan hic bir seyi geri alma hakki yoktur.

(bir eşi almak isterseniz, birincisine bir yük altın vermiş olsanız bile ondan bir şey almayın. İftira ederek ve apaçık günaha girerek ona verdiğinizi geri alır mısınız? ) nisa 20


eger kadin erkekten bosanmayi isterse erkek ona temasa girdikten sonra ozaman erkege mihrin yarisi geri verilecek diger yarisi ise kadina kalir cunku erkek onunla munasebete girdi . ister kadin bekar olsun evlenmeden once ister dul yada bosanmis olsun , ondan faydalandigi icin mihrin yarisi kadinin hakkidir .
bazi erkekler vardir cok gadardirlar bunlar kadinin hakkini vermemeleri icin kadina eziyet cektirirler cunku biliyorlar ki eger kadini kendisi bosarsa ona butun hakkini vermesi farzdir eger ona bir yuk altin bile vermis ise , o yuzden ikinci evlilik yapar gecede ve muamelede haksizlik eder yada ona kotu muamelede bulunur ta ki kadin kendisi bosanmayi istesin boylece yari mihri geri alsin diye.
Yuce allah boyle erkekleride bildigi icin soyle buyurmakta :

( onlara verdiğinizin bir kısmını alıp gotürmeniz için onları sıkıştırmayın.) nisa 19

kadinin farz olan butun hakki dusmez eger erkek onu kendisi bosarsa , ancak bir yerde haric oda eger kadin apacik bir hayasizlik islemisse , burda kadinin butun hakki dusmektedir.
(Ey İnananlar! Kadınlara zorla mirasçı olmaya kalkmanız size helal değildir. ) nisa 19

bu ayette ayni zamanda yuce allah sizlere zorla evliligi haram kilmistir . yani eger bir kadin evlenmek istemiyorsa gonul rizasi yoksa onunla evlenmeyi haram kilmistir .
cunku erkek kadinin mirascisidir . eger kadin olurse erkek onun mirascisidir. Bu ayette kasid olan mirasci evliliktir. Yani zorla evlenmeyin.
Cunku bazi kizlarin babalari oldukten sonra amcasi yada daysii veli emri olur sonra kalan mal mulk yuzunden kendi oglu ile kizi evlendirmeye kalkar kizin gonlu rizasi olmadan , taki miras baskasina gecmesin yada her hangi bir neden yuzunden. Bu tur zorlama evlilikleri yuce allah haram kilmistir caiz degil kadini zorla evlendirmek kadin erkegi istemedigi halde kim bunu yaparsa buyuk bir zulum islemistir.
Ey insanlar evlilik araba ticareti degildir , belki iki ruhun birlesmesidir. Eger gonul rizasi yoksa bunlar bir birlerinden uzak duru kacarlar . gittikce uzaklasirlar eger kadin bir erkegi istemez ise o zaman onunla huzursuz olur . boylece fitneye ve fahiselige hayasizliga yakin olur belki aylesine ar getirir yada kocasindan olmayan birileriyle cocuk peyda eder.
O yuzden fesadi hayasizligi getirmekten kacinin kizlari zorla evlendirmeyin kiz korunmayi istedigi halde.
Oyleyse kislarinizi sevdigi kisilerle evlendirin rizasi gonlu oldugu kisilerde . o erkek gozunuzde hakir ve yoksul olsa bile eger kiz onu istiyorsa evlendirin. Cunku kadinin bir kucuk evde sevdigiyle oturmasi , saraylarda rizasi olmadan yasamasi faha hayirlidir . kizlarinizi fahiselige hayasizliga itmeyiniz. Her neyse bu tur zorla evlendirmek sizlere haram kilinmistir.

Ama eger erkek kadindan nefret etmeye baslarsa onu sevmezse , bazi erkekler zulm edip kadini bosanmayi istemeye zorlastirir taki yari hakkini geri alsin buda caiz degildir .

Eger erkek kadindan nefret ederse ondan bosanmayi isterse kadin dos dogru dinine bagli duzgun biri oldugu halde , bunuda sebebi eger ondan baska guzel bir kadini sevip onunla evlenmek istiyorsa , bildigi halde ki ilk esi dogrudur temizdir belkide couklarin anasidir , ama baska kadinin guzellik fitnesine dusmus ise , bilsin ki nefret ettigi sey ona daha hayirlidir.
Cunku sevgisine dustugu ikinci kadin dine bagli degildir ve dos dogru degildir cunku eger dos dogru biri olursa nasil ilk kadinin bosanmasina razi olur??? Hic bir sucu olmadan bir kadinin bosanmasina nasil razi olur . zaten din sahibi ise o zaman yuce allahin dorde kadar evlilige yol verdigini kocasina hatirlatir ve kocasini ikisinin arasinda adil olmaya cagirp tesvik eder. Hemde ikinci kadin o erkege hatirlatir eger aramizda adaletli olamiyorsan o zaman kendi esin sana yeterlidir ve senin icin daha hayirlidir.
Eger erkek ikinci evliligi bu bakisla yaparsa seytan bunlarin zurriyetlerine karismaz nur uzerine nur olur.
Ama eger ilk kadini bosayip ikincisiyle evlenirse ilki din sahibi kusursuz oldugu halde boylece suphesiz bilsin ki onun icin hayirli olan nefret ettigi ilk kadindadir. Yuce allahin buyurdugu gibi

(Ey İnananlar! Kadınlara zorla mirasçı olmaya kalkmanız size helal değildir. Apaçık hayasızlık etmedikçe onlara verdiğinizin bir kısmını alıp gotürmeniz için onları sıkıştırmayın. Onlarla güzellikle geçinin. Eğer onlardan hoşlanmıyorsanız, sabredin, hoşlanmadığınız bir şeyi Allah çok hayırlı kılmış olabilir. ) nisa 4
ikinci bolumu takip edin